Door Marjolein Moorman op 5 september 2016

‘We moeten niet naar de pijpen van multinationals dansen’ zegt Marjolein Moorman in Buitenhof

Naar aanleiding van het initiatiefvoorstel van PvdA, GroenLinks en Partij voor de Dieren over belastingontwijking was PvdA-fractievoorzitter Marjolein Moorman te gast bij het tv-programma Buitenhof. Zie hier de aankondiging van Buitenhof en een link naar de uitzending:

Het begin van een belastingoorlog
Apple is ziedend na de historisch hoge belastingboete die het deze week aan de broek kreeg. Commissaris Margrethe Vestager wil 13 miljard euro terugzien van de techgigant. 13 miljard euro aan illegale staatssteun, is het oordeel. Ondertussen ligt Amerika op ramkoers: Europa is onbetrouwbaar, oneerlijk en de activistische belastingaanpak zal het investeringsklimaat schaden, stellen politici. Dreigt een belastingoorlog? En waar eindigt die? In Buitenhof een gesprek met VVD-Europarlementariër Cora van Nieuwenhuizen, Marjolein Moorman, PvdA-fractieleider te Amsterdam, en fiscalist en filosoof Christiaan Vos.

Hier kun je het item van Buitenhof terug zien.

Marjolein Moorman

Fractievoorzitter Marjolein Moorman is Universitair Hoofddocent Communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam. Marjolein heeft Communicatiewetenschappen gestudeerd en is gepromoveerd. Kijk ook eens op www.marjoleinmoorman.nl “Amsterdam is voor mij de mooiste stad op aarde. Een thuis voor 800.000 Amsterdammers. Ik wil dat in Amsterdam iedereen de kans krijgt het beste uit zichzelf te halen. Daarom maak

Meer over Marjolein Moorman