30 juni 2017

Marjolein Moorman verkozen tot lijsttrekker PvdA Amsterdam

Marjolein Moorman is de lijsttrekker van PvdA Amsterdam voor de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2018. Dat hebben de leden van de partij besloten tijdens een ledenraadpleging, zo is vrijdagmiddag bekendgemaakt tijdens een bijeenkomst in museum ’t Kromhout.

In totaal hebben 1489 leden een stem uitgebracht, dat is een opkomst van 33,9 %. Er waren drie kandidaten voor het lijsttrekkerschap.

In de eerste stemronde haalde Marjolein 66,9 % van de stemmen. Jeroen van Berkel kreeg 25,1% en Roeland Rengelink 8,1 % van de stemmen.

Op 5 juni ging de lijsttrekkersverkiezing van start met een presentatie van de kandidaten in Zuidoost. Daarna waren er nog bijeenkomsten met Amsterdammers en leden in buurten in Nieuw-West, West, Noord en Oost. De kandidaten verstuurden mailings en hielden eigen activiteiten. Het politiek café De Rode Werf van de Amsterdamse PvdA organiseerde een lijsttrekkersdebat op 19 juni.

Van 19 tot en met 28 juni konden de bijna 4500 leden van PvdA Amsterdam een stem uitbrengen.

Met de vaststelling van een Koersverkenning in april 2017 legden de leden de inhoudelijke basis voor de gemeenteraadsverkiezingen van volgend jaar. De voorbereidingen voor het verkiezingsprogramma, de kandidatenlijst en de verkiezingscampagne zijn inmiddels in volle gang.

Op amsterdam.pvda.nl/lijsttrekkersverkiezing staat alle achtergrondinformatie over de lijsttrekkersverkiezing. Ook zijn daar video’s van de activiteiten te vinden.

Waar ben je naar op zoek?